I. Główne założenia
Nasza organizacja została założona dobrowolnie przez fanów Gwiezdnych Wojen, oraz gry Jedi Knight: Jedi Academy. Zajmujemy się kształceniem graczy gry Jedi Knight: Jedi Academy, dajemy im możliwości aby rozwinąć umiejętności w grze oraz poszerzyć swoją wiedzę o uniwersum Gwiezdnej Sagi, w którym to toczy się nasza rozgrywka. Staramy się również lekko wpłynąć na kulturę i etykę wypowiedzi oraz zachowanie naszych podopiecznych. Dołączenie oraz pobieranie nauk w naszej organizacji jest dobrowolne i nieprzymusowe. Nie jesteśmy żadnego typu sektą, ani organizacją polityczną, nie głosimy też żadnych treści antysemickich, nazistowskich czy rasistowskich.
Chcąc osiągnąć pewne efekty, w naszym szkoleniu stawiamy na dyscyplinę, promocję dobrego wychowania, na szczerość i prawdomówność. Mamy na celu pokazanie graczom, zarówno młodym jak i tym starszym, jaką przyjemność można czerpać ze wspólnej gry oraz jak wiele możliwości oferuje roleplaying w świecie Gwiezdnych Wojen. Nasz styl rozgrywki cechuje się dużą różnorodnością, kreatywnością i profesjonalizmem, popartymi wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu sesji RP.
II. Zasady Ogólne
- Regulamin Akademii Jedi na Yavin IV jest własnością Rady Jedi i tylko ona ma prawo do wprowadzania zmian.
- Zabrania się kopiowania Regulaminu w całości, bądź też w części, bez zgody Rady Jedi.
- Znajomość regulaminu leży w obowiązku każdego aktywnego członka zakonu.
- W przypadku wątpliwości dotyczącej któregoś z punktów Regulaminu, pytania należy kierować do dowolnego z aktywnych członków zakonu.
- Niektóre z działów na forum zawierają własne regulaminy, które są uzupełnieniem zasad zawartych w tej sekcji.
- Wszelkie propozycje dotyczące chęci nawiązania współpracy z Akademią i uzyskania pozwolenia na umieszczanie reklam należy kierować na forumowe konto Rady Jedi.
- Członek Akademii nie może być jednocześnie członkiem żadnego innego Zakonu RP prowadzonego za pośrednictwem gry Jedi Academy. W chwili wstępowania do Akademii, musi on zrezygnować z członkostwa w innych tego typu organizacjach.
- Członek Akademii nie może jednocześnie posiadać na forum zakonu więcej niż jednego konta użytkownika.
- Błędy, uwagi oraz pomysły dotyczące regulaminu, można zgłaszać w specjalnym temacie na forum wewnętrznym, pamiętając o odpowiedniej argumentacji i szerokim rozwinięciu myśli.
III. Szacunek w Akademii
- Każdy zasługuje na szacunek.
- W Akademii obowiązuje kultura słowna i nadużywanie wulgaryzmów będzie surowo karane.
- Obrażanie i dyskryminowanie innych członków, zarówno dosłownie jak i w formie podtekstu, jest surowo zabronione.
- Wszystkie konflikty pomiędzy członkami powinny zostać załatwione prywatnie, a w przypadku konieczności interwencji Rady Jedi, karani będą wszyscy uczestnicy sporu.
- W przypadku kłótni pomiędzy członkiem, a osobą spoza Akademii, to członek ma zawsze większą pulę zaufania u Rady Jedi niż obca osoba i kara nakładana na niego może być stosunkowo mniejsza.
- W przypadku konfliktu w trakcie sesji RP między odgrywanymi postaciami, należy uwzględnić możliwą niespójność – poglądy, które reprezentują, nie muszą pokrywać się z rzeczywistymi opiniami graczy.
- Bezpośrednie próby obrażania podczas sesji, które wychodzą poza granice kultury osobistej oraz celowe prowadzenie do konfliktu między graczami są zabronione i będą surowo karane.
IV. Tworzenie postaci
- Imię postaci nie może zawierać w sobie wulgaryzmów, bądź treści mogących urazić inne osoby. Zasada ta obowiązuje również w przypadku imion postaci odgrywanych na misjach.
- Nie zaleca się używania imion wykorzystywanych przez znane powszechnie postacie z uniwersum.
- Zarówno rasa, jak i imię postaci głównej, muszą zostać ustalone podczas pisania podania. W późniejszym czasie gry daną postacią nie mogą one już ulec zmianie.
- Przy wyborze rasy należy uwzględnić jej cechy szczególne, których pomijanie podczas odgrywania postaci może spotkać się z upomnieniem.
- Model postaci głównej musi zostać przedstawiony przed dopuszczeniem jej do gry.
- Służy do tego osobny dział, w którym każdy członek musi stworzyć swój własny temat, odpowiadający odgrywanej postaci.
- Po wybraniu i wstawieniu modelu na forum, zabrania się zmieniać jego podstawowy wygląd bez zgody Rady Jedi. Zmianie mogą ulec natomiast tekstury i skiny, dopuszczona jest również poprawa błędów.
- Tworzenie własnych postaci pobocznych przez studentów jest zabronione. Wyjątki mogą zachodzić w trakcie misji lub eventów, za zgodą organizatora bądź osoby prowadzącej dane wydarzenie.
- Tworzenie i odgrywanie postaci rasy którą reprezentował Yoda, jest zabronione.
V. Odgrywanie postaci
- Podczas RP należy bezwzględnie przestrzegać zasad odgrywania postaci.
- Podczas grania należy pamiętać o przestrzeganiu zasad poprawnej pisowni, lecz karane będą tylko przypadki, w których nadmierna ilość błędów uniemożliwia komunikację z innymi członkami Akademii.
- W nicku ustawionym w grze powinno znajdować się imię oraz nazwisko odgrywanej postaci, jeśli jednak nazwa jest zbyt długa, dopuszcza się wykorzystywanie jednego z wyżej wymienionych członów.
- Nick członka zakonu Jedi musi posiadać w sobie rangę piastowaną w organizacji, którą umieszcza się przed imieniem i nazwiskiem postaci.
- Każdy członek organizacji ma obowiązek zapamiętać swoją kartę postaci, aby móc odwoływać się do statystyk postaci w trakcie trwania rozgrywki.
- Wiedza posiadana przez postać nie musi pokrywać się z wiedzą posiadaną przez osobę, która ją odgrywa. Należy o tym pamiętać i uwzględniać to w czasie rozgrywki.
- Nagminne używanie dokładnych sformułowań, bądź odnoszenie się do osób lub wydarzeń, które w obecnych ramach czasowych są wiedzą niepewną, bądź zaginioną, będzie surowo karane.
VI. Gra i czat
- Studenci Akademii nie mogą wykorzystywać błędów gry.
- Studenci nie mają prawa korzystać z konsoli w celu przywoływania postaci niezależnych (NPC) bez pozwolenia.
- Studenci mogą używać jedynie tych mocy lub umiejętności w grze, które ich postać opanowała, a ich znajomość widnieje w karcie postaci należącej do danego gracza.
- Studentom zabrania się korzystania z wszelakich kodów w grze bez wcześniejszej zgody Rycerza lub Mistrza Jedi.
- W grze tekst koloru zielonego (domyślny) służy do przekazania słów wypowiadanych przez postać.
- Tekst koloru białego, umieszczony w nawiasach ostrych (<>), służy do opisu czynności wykonanej przez postać.
- Tekst koloru jasnoniebieskiego oznacza rozmowę telepatyczna pomiędzy Jedi bądź też skorzystanie z jednej z Mocy ujętych w karcie odgrywanej postaci.
- Tekst koloru zielonego umieszczony w jasnoniebieskich, podwójnych nawiasach ostrych (<<>>), oznacza użycie komunikatora przez postać.
- Tekst koloru zielonego umieszczony w zielonych nawiasach łagodnych oznacza stwierdzenie spoza RP, wtrącenie niebędące częścią odgrywanej sesji.
- Tekst koloru czerwonego używany jest przy przywoływaniu danej cechy bądź umiejętności odgrywanej postaci z systemu RPG.
VII. Rangi w zakonie
- Po przyjęciu podania kandydat otrzymuje rangę Rekruta. Jest to początek okresu próbnego, podczas którego student zapoznaje się z otoczeniem i jest szkolony tylko z podstawowej wiedzy o Jedi. Na tym etapie postać poznaje również lepsze techniki samoobrony oraz część podstaw szermierki.
- Rangę Nowicjusza otrzymują rekruci, którzy rozpoczynają swoje prawdziwe szkolenie w celu zostania Jedi. Uczą się oni podstawowej wiedzy o Mocy i zostają włączeni do grup szkoleniowych nad którymi czuwa przydzielony do tego trener.
- Ranga Padawana zostaje przyznana jedynie tym studentom, którzy wyróżniają się czymś szczególnym na tle innych. Na tym etapie szkolenia uczniowi zostaje przydzielony mentor, który będzie przekazywał mu swoją wiedzę, a także sprawował nad nim opiekę.
- Rycerze to pełnoprawni członkowie Zakonu Jedi, którzy przeszli swoje Próby, zakończyli podstawowe szkolenie i zostali pasowani. Osoby posiadające ową rangę pomagają Zakonowi w różny sposób. Ponadto Rycerze mogą zacząć szkolenie własnego Padawana, ale tylko za zgodą Rady Jedi.
- Mistrzowie to osoby, które spędziły w zakonie wiele lat i ich doświadczenie, oraz wkład w jej funkcjonowanie, są niezmierzone. Nie ma specyficznie określonych wymogów do zostania jednym z nich, ale jedynie oni sami mogą w swoim gronie zadecydować o tym, czy jakiś Jedi zasługuje na miano Mistrza.
VIII. Serwer
- Wstęp na serwer mają jedynie członkowie należący do organizacji. Surowo zabronione jest zapraszanie osób “z zewnątrz” bez pozwolenia Rady Jedi.
- Niezbędne pliki do gry umieszczone są w odpowiednim miejscu na forum. Pliki dodatkowe (specjalne eventy, misje) będą umieszczane w tematach z misjami, bądź w innym temacie, przeznaczonym do tego celu.
- Zabrania się przesyłania plików, haseł dostępu do plików, czy też hasła na serwer osobom spoza Akademii bez zgody Rady Jedi.
- Serwer jest utrzymywany z dobrowolnych składek członków. Płacenie za serwer nie jest obowiązkowe, zawsze jest jednak mile widziane. Wszelkie informacje dotyczące sposobów wpłaty znajdują się w odpowiednim temacie na forum.
- Na serwerze zawsze obowiązuje RP, nawet jeśli nie ma dostępnego żadnego mistrza gry. Od tej zasady istnieją jednak drobne wyjątki, jeżeli obecni gracze mają małą ochotę na ten typ rozrywki.
- W przypadku ochoty na przeprowadzenie innej rozgrywki niż RP, gracze mogą poprosić kogoś z Rady Jedi (jeśli jest ktoś dostępny) o zmianę mapy i trybu gry.
- W przypadku braku obecności dowolnego członka Rady Jedi, gracze mogą przeprowadzić inny sposób rozgrywki na aktywnej mapie i przy obecnym trybie gry. Wymaga to zgody wszystkich obecnych graczy i wspólnego uformowania nowych zasad gry.
- Istnieje możliwość zorganizowania ustalonych wcześniej FFA/TFFA/CTF na serwerze. W tym celu należy wystosować odpowiednią propozycję do dowolnego Radnego i ustalić termin startu rozgrywki. Zasady każdego FFA ustala się przed jego rozpoczęciem.
IX. Mistrzowie gry
- Mistrz Gry to osoba, która rozstrzyga sporne kwestie, dotyczące rozgrywki, w trakcie jej trwania.
- Mistrz Gry zawsze stara się ocenić zaistniałą sytuację w sposób bezstronny, uwzględniając przy tym możliwie wszystkie czynniki.
- Mistrzami Gry zostają automatycznie wszystkie osoby, posiadające rangę przynajmniej Rycerza Jedi.
- W przypadku pojawienia się na serwerze kilku osób, mogących prowadzić rozgrywkę, zawsze prowadzone są prywatne ustalenia, dotyczące opiekuna danej sesji RP. W takich przypadkach pierwszeństwo mają: Mistrzowie, Radni, a następnie Rycerze.
- Jeśli na serwerze występuje więcej niż jeden Mistrz, Radny, bądź Rycerz, który może w danej chwili przewodzić sesji RP, pierwszeństwo do GMingu ma osoba o dłuższym stażu.
- Każdy Mistrz Gry, mający pierwszeństwo nad osobami o mniejszym stażu, może zrezygnować z prowadzenia rozgrywki w danym momencie poprzez krótką, prywatną rozmowę przed rozgrywką.
- W nadzwyczajnych przypadkach dopuszcza się osoby o niższej randze do prowadzenia rozgrywki (np. pierwsza misja osoby, szkolonej na Rycerza), jednak w takim wypadku, na serwerze musi być obecny przynajmniej jeden Radny.
- Można składać wnioski do swoich Mistrzów, jak i również do Radnych, dotyczące wyrażenia chęci poprowadzenia sesji RP. Wniosek winien być wysłany prywatną wiadomością i musi zawierać opis sesji, którą dana osoba chce prowadzić wraz z argumentacją, dotyczącą powodów prowadzenia rozgrywki.
- Wszelkie decyzje Mistrza Gry, które wydały się niesprawiedliwe, student winien przedyskutować prywatnie z konkretnym mistrzem gry, podczas pierwszej, nadarzającej się okazji. Jeśli ustalą, że przeprowadzony osąd był błędny, mogą wystosować odpowiedni wniosek cofający zdarzenie do Rady Jedi.
- W przypadku jeśli student nie może porozumieć się z danym mistrzem gry i uważa, że został niesprawiedliwie potraktowany, to może wystosować wniosek na konto Rady, dokładnie opisując dane wydarzenie i podając powody, dla których uważa, że został źle potraktowany.
X. Rada Jedi
- Rada Jedi jest najwyższym organem władzy jaki występuje w Akademii Jedi na Yavin 4, odpowiedzialnym za sprawne funkcjonowanie zakonu.
- Rada Jedi ustala zasady zakonu, rozstrzyga wszystkie kwestie sporne między postaciami, oraz rozpatruje prywatne wnioski i pytania studentów, które można wysyłać na jej konto.
- Rada Jedi ma obowiązek rozważyć wniosek, który został wysłany na ich konto i podjąć decyzje w ciągu 2 tygodni. W przypadkach nadzwyczajnych, zarówno zależnych, jak i niezależnych od Rady (nagłe urlopy, przerwy świąteczne, awarie forum itp.), czas ten może się wydłużyć.
- Rada Jedi może przeprowadzać zapowiedziane zebrania na serwerze, podczas których będzie ogłaszać ważniejsze ogłoszenia, a także wysłuchiwać wszelkich wniosków i propozycji ze strony pozostałych członków.
- Rada Jedi jest właścicielem wszystkich regulaminów znajdujących się na forum, stronie i innych miejscach mogących służyć do przekazania informacji.
- Rada Jedi jako jedyna może przyznawać rangi i funkcje w zakonie (z wyjątkiem rangi Mistrza). Dlatego podczas wszelakich Triali i Prób musi być obecny przynajmniej jeden Radny (niebędący opiekunem osoby poddawanej testom), nieważne czy zdarzenie ma formę misji, eventu czy zwykłego RP.
- Rada Jedi sama ustala swój skład, ilość miejsc w Radzie, oraz wymogi stawiane przed konkretnym kandydatem. Rada bierze pod uwagę jedynie osoby o randze co najmniej Rycerza Jedi.
- Osoba wchodząca w skład Rady dostaje wgląd do specjalnego, niewidocznego dla reszty forum, przeznaczonego do dyskusji i rozważań Rady. Tym samym, obiecuje dożywotnio wszystkim Radnym, że wszelkie informacje, które pochodzą z tego forum, zostaną między członkami Rady. Nie może zatem ich umieszczać w miejscach publicznych, a także przekazywać osobom postronnym bez uprzedniej konsultacji.
- Przekazywanie informacji z forum Rady przez dowolnego z jej członków może spotkać się z wydaleniem z Rady Jedi, lub też całej organizacji. Jedynym wyjątkiem jest pokazanie komuś postronnemu swojego własnego pomysłu, bez ujawniania opinii pozostałych członków Rady.
- Funkcja Radnego nie jest obowiązkowa, dlatego każdy ma prawo odmówić i zrezygnować ze stanowiska jeśli uważa, że nie nadaję się do jego piastowania. Z tego też powodu nie każdy musi zostać Radnym po osiągnięciu minimalnej rangi Rycerza.
- W przypadku rezygnacji w funkcji Radnego, dana osoba nie jest zwalniana z obietnicy zachowania tajemnicy, dotyczących informacji jakimi wymieniali się Radni na ich ukrytym forum. Taka osoba może również wyznaczyć swojego następcę, ale całe grono musi się jednomyślnie zgodzić co do jego kandydatury. Nie jest też powiedziane, że po odejściu Radnego, ktoś musi go zastąpić.
- Wszystkie sprawy co do złego zachowania i nadużywania władzy przez Rycerzy wzwyż, Radni załatwiają w zamkniętym gronie. Oczywiście każdy członek nie należący do składu, może wnieść swoje obserwacje poparte konkretnymi argumentami, ale musi to zrobić przez wysłanie wiadomości na prywatne kontro Radnych, albo powiedzenie o tym na globalnym zebraniu członków na serwerze. Wszystkie inne formy przekazania tego typu wniosku zostaną usunięte i nie będą rozpatrywane.
Twórcy regulaminu:
Rada Jedi
Regulamin może ulec zmianom, od niektórych reguł mogą wystąpić wyjątki.